10 Temmuz 2010 Cumartesi

Süt Meselesi

16+0 hft

Ah bu hamilelik ne zor şey..Onu yemen lazım, bunu içmen lazım..Üstüne bir de, insanı sevdiği şeylerden bile yemekten men eden bulantı..Ne yapacağını şaşırıyor insan..

Misal SÜT..Zaten oldum olası, lıkır lıkır süt içen biri olamadım..Hele de, "midem full time" bulanırken, hiç aklıma bile gelmiyor..Ama biliyoruuuumm..Kalsiyuma ihtiyacım var..Bebeğim benim depoları tüketiyor..Ama içemiyorum işte :(

Üzüntüme üzüntü katarken Dr.Kağan Kocatepe'nin şu yazısı içime serin sular serpti..Yazıyı okursunuz da, özetle gördüm ki;benim şu sıralar çokça tükettiğim yeşil fıstığı ve kaşar peyniri tam bir kalsiyum deposu..Hele kaşar peyniri,neymiş o öyle..Yalnız maşallah,hep de pahalı şeyleri yiyebiliyorum :) Bu hamilelik, bir hayli masraflı olacak bize anlaşılan:)

Bu arada, klasik cümlemi kurmadan yazımı bitirmeyeyim.."Bulantım hala geçmedi"..İlk hamilelik notlarımı inceledim..14.haftada "bulantım tamamen geçti" demişim..Bu sefer daha uzun sürdü ya, nolur artık bitsin..Yemek yapmayı özledim :( bulantım geçsin, her misafire yemek yapacağım..Meğer, ne büyük nimetmiş ya, kendine,eşine,çocuğuna yemek pişirebilmek..Pişirdiğin yemekten tiksinmeden yiyebilmek..

Kasılmalarımla ilgili bilimsel açıklamamı,en kısa sürede yapacağım.Merak edenlere duyurulur..(Kimin umurundaysa :))

Şahane



4 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Haklisin Sahane,kasar peyniri ve (özellikle Irische Cheddar peynirinde/sapsari olan) en yüksek oran!) fistikta kalsiyum cok yüksek..

Bende Zeynep'te demir eksikligi olunca baya bi arastirma yapmistim o zamanlar,nerde demir var nerde kalsiyum ve digerleri...

Özellikle hamileyken daha fazla almamiz gerekiyor normal insanlardan yanliz bunun degerleride vardi bende ama suan nerde bilmiyorum,kasilmalar aslinda cok hayra alamet degil ama,sen kendine dikkat eder dinlenip agir kaldirmazssan sanirim öyle biraz devam eder ve gecer.

Sende ne cok sey biliyorsun deme sakin,üc bebegimi kaybettim ikide kizim oldu,artik sen düsün nekadar tecrübeliyim!

Iyi haberlerini bekliyorum.

Fevkalade dedi ki...

Eve, hatirliyorum bu yaziyi. Cok mantikli. Kalsiyum denince nedense millet sute duser. Ama oyle degilmis. O yuzden, kesenize zarar versen de:), ye kardesim, ye:)

Ay yoksa ikizin mi var? Ondan mi bu hamilelginde uzun surdu bazi seyler?

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Sahanecim ,sana bir yorum birakmistim,ama gitmedi sanirim!

şahane dedi ki...

çok üzüldüm Serpil..Ama çok şükü allah 2 evlat vermiş..onlara uzun ömür versin Allah..
ilkinde de çok olmuştu..bir kasılma olurdu.karnım taş gibi olurdu resmen.Ne bileyim, her anormal şeye normal diyolar işte..hayırlısı..

Related Posts with Thumbnails